تنها پیشنهاد اشکان دژاژ در 37 سالگی بود


آفتاب نیوز :

اشکان دژاژ روزهای شگفت انگیزی را سپری می کند. ستاره قدیمی فوتبال ایران رفته رفته رو به افول است و به پایان دوران فوتبالی خود نزدیک می شود. اشکان در بوندسلیگا و هرتابرلین نامی برای خود دست و پا کرد و به عنوان یک ستاره آینده دار در رده های اصلی فوتبال آلمان درخشید. او در کنار برادران بواتنگ، مسوت اوزیل و مارکو رویس، از جمله بازیکنانی بود که همه کارشناسان آلمانی بر این باور بودند که درخشان بودند.

اشکان پس از بازی برای هرتابرلین و البته تیم ملی زیر 21 سال آلمان، تصمیم گرفت به ولفسبورگ برود و با این تیم و مربی فلیکس ماگات، قهرمان بوندس لیگا شود. اشکان در آن فصل به قدری درخشید که به تیم ملی بزرگسالان آلمان دعوت شد اما هرگز این اتفاق نیفتاد. فولام تیم بعدی دژاگه در انگلیس بود. او یکی از بهترین بازیکنان فولام در لیگ برتر بود، اما تصمیم گرفت پیشنهاد ۶ میلیون پوندی العربی از لیگ ستارگان قطر را رد کند و به دوحه برود.

افول دژاگه از زمانی شروع شد که او به لیگ قطر رفت. او دیگر آن بازیکنی نبود که در فوتبال اروپا حضور داشت و در لیگ های بزرگ خوش درخشید. این در حالی است که اشکان همچنان یکی از مهره های کلیدی تیم ملی ایران محسوب می شد که اگر مرد پرتغالی مصدوم نمی شد در ترکیب اصلی قرار می گرفت. تراکتور پس از چندین سال بازی در تیم «العربی» به دژاقه آمد و با استقبال چند هزار نفری او را به همراه شجویی و حاجی صفی به تبریز آورد. دژاژه دو فصل در “تراکتورسازی” حضور داشت و سپس تصمیم گرفت به فولاد برود و در این تیم خوزستانی بازی کند.

اشکان تا فصل قبل در فولود حضور داشت اما برای لیگ بیست و سوم، علی ریزو منصوریان جایی در فکرش نداشت و به همین دلیل چاره ای جز رفتن نمی دید. در مقطعی از فصل نقل و انتقالات، شایعه حضور دژاگه در استقلال به گوش می رسید، اما صحت نداشت و هیچگاه مطرح نشد. حالا اشکان راهی آلمان می شود و تمرینات ویژه ای را در برلین پشت سر می گذارد تا سرحال باشد و آماده بازگشت به فوتبال شود.

پول در جیب او پیشنهاد قابل قبولی برای دادن جواب مثبت نیست. در ایران تیم‌های رقیب او را نمی‌خواهند و باشگاه‌های کوچک‌تر نمی‌توانند او را بخرند. بنابراین تا اتفاق خاصی نیفتد، بازگشت دوباره دژاگه به ​​لیگ ایران را غیرممکن بدانیم. در آلمان در حال حاضر هیچ باشگاه بوندسلیگا یا لیگ 2 آلمان به دژاگه نزدیک نشده است و البته موضوع چندان قابل پیش بینی نبوده است.

هافبک سابق تیم ملی ایران از دوران اوج خود فاصله زیادی دارد و به همین دلیل در آلمان که جولانگاه استعداد و توجه بازیکنان جوان است، کمتر کسی به دژاگه 37 ساله علاقه مند است. به خصوص که در سه چهار فصل اخیر در دسترس نبوده و بیشتر از حضورش در ترکیب مصدوم بوده است. تنها پیشنهادی که به دژاگه رسیده است از ویکتوریا برلین در دسته چهارم آلمان است. تیمی که در برلین، شهری که دژاگه در آن زندگی می کند، حضور دارد و ممکن است اشکان را برای عقد قرارداد مجاب کند. با این حال دژاگه در مورد آینده خود بلاتکلیف است و تمرینات خود را بیشتر دنبال می کند تا پیشنهاد بهتری دریافت کند.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما