edarabbanner

چین رتبه علمی جهان را ربود


آفتاب نیوز :

چین برای اولین بار دارای دو دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های جهان است. به نظر می رسد که ایالات متحده و بریتانیا از کاهش بودجه تحقیقاتی آسیب دیده اند. سیستم های ملی رقابتی، ظرفیت ایجاد دانش و نوآوری دانشگاه های خود را از طریق سرمایه گذاری تحقیقاتی پایدار تقویت می کند.

به گفته Wifrom، این رتبه بندی 16.5 میلیون نشریه تحقیقاتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و 68000 پاسخ نظرسنجی را از محققان سراسر جهان جمع آوری کرد و بیش از 2600 دانشگاه در 127 کشور را ارزیابی کرد.

دانشگاه آکسفورد بریتانیا برای هشتمین سال متوالی در صدر رتبه بندی قرار گرفت که طولانی ترین رتبه بندی در تاریخ 20 ساله رتبه بندی دانشگاه های جهانی است. استنفورد دوم است. موسسه فناوری ماساچوست در رتبه سوم، هاروارد در رتبه چهارم و دانشگاه کمبریج در رتبه پنجم قرار دارند.

چین اکنون برای اولین بار دارای دو دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های جهان است که دانشگاه پکن سینگهوا (در رتبه دوازدهم، از رتبه شانزدهم بالاتر) و دانشگاه پکن (چهاردهم، بالاتر از رتبه هفدهم) در رتبه بندی 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و بالاتر از پرچمداران قرار دارند. از ایالات متحده ایالات متحده، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه کلمبیا.

نه تنها این دو موسسه در پایتخت چین پیشرفت قابل توجهی داشته اند، دانشگاه فودان شانگهای (44) و دانشگاه شانگهای جیائوتنگ (43) در حال حاضر در بین 50 دانشگاه برتر جهان هستند، چین اکنون 13 دانشگاه از 200 دانشگاه برتر را دارد. این تعداد با 11 دانشگاه در سال گذشته و هفت دانشگاه در سال 2020 مطابقت دارد.

دنیس سیمون، استاد تجارت جهانی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، به آموزش عالی تایمز گفت: ظهور چین در اینجا یکی از مهمترین پدیده های قرن بیست و یکم است.

به جز چین، کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن سال قدرتمندی در رده بندی جهانی داشتند. سال گذشته 33 دانشگاه آسیایی در فهرست 200 دانشگاه برتر جهان از بین 28 دانشگاه قرار گرفتند. ماکائو برای اولین بار در بین 200 دانشگاه برتر چین قرار گرفت، در حالی که دانشگاه ماکائو در رتبه 193 قرار گرفت.

در حال حاضر آفریقا دارای 113 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان است که 97 درصد بیشتر از سال گذشته و 135 درصد بیشتر از 6 سال قبل است. تنها دانشگاه برتر جهان در آفریقا همچنان دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی با رتبه 167 است، اما امسال دانشگاه ژوهانسبورگ برای اولین بار وارد 500 دانشگاه برتر جهان شد و دانشگاه پرتوریا نیز وارد 600 دانشگاه برتر شد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما