آموزش لینک سازی خارجی انواع و روش های لینک سازی حرفه ای

برندها و کسب‌وکارها با استفاده از ابزارهای خاص مطبوعاتی از این درخواست‌ها مطلع می‌شوند و به تناسب حوزه کسب‌کارشان نقل‌قول یا بیانه‌ای برای انتشار با نام برند خود ارسال می‌کنند. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود.

  • همچنین در صورت استفاده زیاد از آنها، احتمال خروج مخاطب از متن با کلیک بر روی یک لینک و بازنگشتن او افزایش می‌یابد.
  • رپورتاژ آگهی یکی از رایج ترین شیوه های گرفتن بک لینک برای وبسایت است.
  • اگه از نحوه ایجاد بهترین بهینه سازی SEO با پیوندهای خودتون مطمئن نیستین، از استخدام یک متخصص یا مشاوره گرفتن نترسین.
  • وجود لینک‌های داخلی زیاد برای یک صفحه از سایت لزوما به معنی کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو نیست!

در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. وب سایت هایی که دارای حوزه ارجاع بیشتری بودند رتبه های بالاتری داشتند. در صورتی که بدون کد نویسی یا افزونه لینک سازی انجام شود، لینک سازی دستی صورت گرفته است‌. یعنی زمانی که لینک هایی را خودتان می‌سازید و به دیگر مطالب سایتتان مرتبط می‌کنید.

شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد. امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهم‌ترین عامل شکست لینک‌سازی خارجیتان خواهد بود. شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید.

روش های بهبود سئو: افزایش عملکرد وب‌سایت شما

با نمایش محتوا و نام سایت خود به مخاطبان در فضا مجازی، ممکن است دیگر کاربران نیز محتوای شما را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و از این رو بین شما ارتباط و تبادل صورت می‌گیرد. اصطلاحی در سئو به اسم مزرعه لینک وجود دارد که طی آن، سایت‌هایی که به دنبال فریب دادن گوگل و نتیجه گرفتن در زمان کوتاهی هستند به یکدیگر به صورت مشترک لینک می‌دهند. اما گوگل این استراتژی‌های غیرطبیعی را شناسایی می‌کند و با پنالتی کردن سایت شما، ضرری پر هزینه4 به سایت شما متحمل می‌کند.

بهترین نوع لینک خارجی وقتی است که یک وب‌سایت به صورت خودکار و بدون تلاش خاصی از سمت شما، به یکی از صفحات وب‌سایتتان لینک می‌دهد. راه های مختلفی وجود دارد که با آن می توان یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کرد. منو های ناوبری جدید ساخت، لینک های دکمه طراحی کرد و بسیاری مسائل دیگر. احتمالا فقط باید بدانید که چگونه لینک ها را به پست ها و صفحات خود اضافه کرد.

شما زمانی که دانستید که بهترین لینک‌های رقیب کدام هستند و آن‌ها از چه سایت‌‌هایی لینک دریافت کرده‌اند، حالا باید بدانید که چگونه موفقیت آن‌ها را تکرار کنید. برای این‌که بدانید که راه موفقیت آن‌ها را چگونه تکرار کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید. برای مثال اگر سایت رقیب از چندین وبسایت و وبلاگ مرتبط باکیفیت، لینک دریافت کرده است، یعنی استراتژی پست مهمان برای آن‌ها به خوبی کار کرده و تاثیرگذار بوده است. در گذشته، استراتژی‌های لینک‌سازی بر مبنای کمیت سنجیده می‌شد، یعنی تعداد بیشتر لینک‌های خارجی و بک‌لینک‌ها، تاثیر بهتری را بر روی سئو سایت ایجاد می‌کرد.

سپس، آن‌ها احتمالاً با لینک دادن به سایت شما در محتوای خود، لطف شما را جبران می‌کنند. فراموش نکنید که لینک سازی خارجی یک راه عالی برای برقراری ارتباط، ایجاد ارتباط در دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال است. اگر می‌خواهید که مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری می‌کنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این نظر، ما به چهار موقعیت می‌رسیم که در آن‌ها استفاده از لینک‌های خارجی ضروری است.

همان طور که می‌دانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد. به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید.

بهتر است در یک صفحه فروم 2 الی 3 لینک قرار دهید و برای ساخت دیگر لینک ها به صفحات جدید بروید. بهترین راه برای تاثیر مثبت گذاشتن روی page authority یک صفحه این است که کیفیت لینک‌های آن را بالا ببریم. این کار با لینک سازی خارجی درست و کسب external link از سایر صفحات معتبر میسر است. در واقع لینک سازی خارجی می‌تواند موجب کسب «رای اعتماد» برای سایت شما از طرف دیگر سایت‌های با page authority بالا شود.

حتی این ابزارها به شما نشون میدن چند درصد از لینک های شما خارجی هستن و آیا متن لنگر یا انکر تکست شما مفید بوده یا نه. از جمله مهمترین مسائلی که در لینک خارجی چیست و در آموزش سئو داخلی به آن حتماً اشاره می شود این است که از منابع قابل اعتماد برای لینک سازی استفاده کنید. لینک سازی خارجی و با کیفیت باید بر اساس منابع قابل اعتماد صورت بگیرد. این لینک هایی که به وب سایت های معتبر ارجاع داده می شوند، هستند که موجب شده تا سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل بتواند رتبه های بالایی را به دست آورد.

۵. ایجاد وبلاگ

این روش از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که معمولا با پرداخت هزینه انجام می‌شود. با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. در پروفایل حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، لینک سایتتان را قرار دهید.

بسیاری از متخصصین حوزه‌ی بهبودسازی موتورهای جستجو با هم توافق دارند که لینک‌های خارجی مهم‌ترین منبع برای بالا رفتن رتبه‌‌ی سایت شما هنگام سرچ هستند. تعداد لینک‌های خارجی با کیفیتی که مقصدشان سایت شما است تاثیر عمده‌ای بر رتبه‌ی وب سایت شما در موتورهای جستجو دارند.. در اواخر دهه‌ی 90 میلادی، گوگل شروع به تسخیر بازار موتورهای جستجو کرد و یکی از عوامل مهمی که برای رتبه بندی نتایج خود به کار گرفت، لینک سایت‌ها بود. این معیار بعدها تبدیل به بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی گوگل و سیگنالی قوی در این زمینه شد، زیرا روشی بسیار عالی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود. این معیار بسیار موثر بود، زیرا طبق این ایده به وجود آمده بود که هر external link به معنی یک رای اعتماد برای آن سایت یا صفحه است. درست مثل شما که هیچوقت یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی‌کنید.

همانطور که گفتیم لینک‌سازی داخلی اول از همه برای کاربر انجام می‌شود. پس کلاً جایگاه‌های مشخص را فراموش کنید و فقط کاربر را درنظر بگیرید. با این استدلال، در هر قسمتی از محتوا که فکر می‌کنید برای توضیح بهتر موضوع باید مقاله دیگری به کاربر معرفی کنید، لینک بسازید. وقتی کاربر لینک‌های داخلی شما را باز می‌کند و مطالب مختلف سایت شما را می‌خواند، دو تا اتفاق مهم می‌افتد.

از آنجایی که شما دیگر وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبری که شما را لینک می‌کنند را تحت کنترل ندارید، ممکن است به راحتی شما را از پست یا صفحه منبع خود حذف کنند. برای اینکه از این موضوع اطلاع داشته باشید می‌توانید از سایت‌هایی مانند Monitorbacklinks.com و majestic.com استفاده کنید. یکی از جملات معروف در زمینه‌ی برند سازی شخصی این است که با خودتان شروع کنید، سپس خود را به دیگران معرفی کنید.

طبیعی بودن و سهولت خواندن انکرتکست را نیز همواره در نظر داشته باشید. نوفالو (Nofollow) و فالو (Follow) یا دوفالو (Dofollow) دو اتریبیوت (Attribute) در کدنویسی هستند که بر روی تگ a، قرار می‌گیرند. این دو ویژگی، برای گوگل مشخص می‌کنند که اعتباری از صفحه مبدا به صفحه مقصد برای رتبه‌دهی منتقل کند یا خیر. لینک‌های فالو این اعتبار را منتقل کرده ولی لینک‌های نوفالو آن را منتقل نمی‌کنند. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد.

برای مثال اگر مطالب یک سایت درباره علم پزشکی است، نباید از یک سایت که آموزش سئو انجام می‌دهد، لینک بگیرید. سلام دوست عزیز
2 نکته را در نظر داشته باشید؛
1- لازم نیست همه دسته ها در منوی اصلی سایت باشند. هرچقدر لینک‌های منو کمتر باشد ارزشی که به هرکدام منتقل می‌شود بیشتر خواهد شد. 2- فضای محتوایی اولویت بالاتری نسبت به بخش‌های تکرار پذیر مثل هدر و فوتر سایت دارد. سلام رسول عزیز
به صورت کوتاه برای لینک‌سازی داخلی باید رضایت کاربر را در نظر بگیریم و نمی‌توان تعداد مشخصی را مبنا قرار داد. پیشنهاد می‌کنیم پاسخ کامل سوال خود را در مقاله «در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم» مطالعه کنید.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. دسته ای از لینک ها وجود دارد که موتور جستجو به آنها توجه نکرده و دنبال نمی کند. اگر قرار است در رویدادی سخنرانی کنید، سعی کنید ارائه بی‌عیب‌ونقصی را به نمایش بگذارید و اطلاعات ارزشمندی را به شرکت‌کنندگان انتقال دهید. تا افراد بتوانند درباره ارائه شما صحبت کنند و شما را به دیگران معرفی کنند.

هر اشاره‌ای که در رسانه‌های مختلف به محتوای سایت، نام برند، نام محصول یا خدمات شما شود، بدون آنکه مستقیماً لینکی داده شود، برند منشن نام دارد. با استفاده از ابزار گوگل آلرت (Google Alert) می‌توانید با هر بار منشن در سطح وب، یک ایمیل دریافت کنید و با پیداکردن منبع و ایجاد ارتباط، برای هر تعداد منشن، بک لینک دریافت کنید. اما وقتی فرد دیگری هم در انتشار آن به شما کمک می‌کند، فرصت بیشتری دارید تا محتوایتان را در معرض دید قرار دهید و بک لینک‌های بیشتری دریافت کنید. ارتباطات کاری خود با دیگر وبمستران را به دنیای واقعی انتقال دهید و با آن‌ها ارتباط صمیمی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید در حل بعضی از مشکلات سایت به آن‌ها کمک کنید و اطلاعات و تجربه خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این تعامل باعث می‌شود که اگر روزی نیاز داشتید تا از سایتی لینک دریافت کنید یا لینک محتوای خود را به جای لینک‌های شکسته‌ی آن‌ها جایگزین کنید، آن‌ها به شما در این زمینه کمک کنند.

هدف شما از ایجاد لینک های داخلی، ارتقای رتبه سایت و ورود مخاطب بیشتر به صفحه است. بنابراین شما باید کلمات کلیدی پرجستجو را از طریق ابزارهایی مانند Moz استخراج کنید و بر همان اساس، آن کلمات کلیدی را در متن محتوای خود استفاده کرده و از آنها به صفحه دیگری از سایت خود، لینک دهید. فراموش نکنید که کلمات کلیدیِ پرجستجویی که از آنها به صفحه دیگر لینک می دهید، مرتبط با موضوع صفحه مقصد باشند.

کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. اگر استراتژی اصولی و مناسبی برای لینک بیلدینگ داخل صفحه داشته باشید، حتماً می دانید که در آن مطلب باید از انکرتکست استفاده کنید. مطمئن باشید با داشتن یک استراتژی مناسب، کاربر در میانه خواندنِ مطلب موردنظر، به سایر صفحات سایت شما هم سر می زند. این کار باعث می شود مدت زمان حضور کاربر در سایت شما افزایش پیدا کند. باید بدانید که اگر تعداد پیوندهای خارجی بیشتر باشد، باعث کاهش کیفیت و اعتبار سایت شما می شود.

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با لینک خارجی چیست و مهمترین ویژگی یک لینک خارجی با کیفیت باید بدانید این است که برای بهره گیری از این نوع لینک و بهبود سئو باید حتما قوانین موتورهای جستجو را بررسی کنید. اگر بخواهید با کمک تقلب یا سیاه نمایی و استفاده از روش هایی که خلاف مقررات است به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید، قطعاً گوگل این موضوع را متوجه می شود و سایت تان را جریمه خواهد کرد. از آنجایی که وب‌سایت‌ها هر روز دارند رشد می‌کنند و بزرگتر می‌شوند، محتوای یتیم برای خیلی از آنها یک مسئله است. محتوای یتیم به صفحاتی می‌گویند که هیچ لینک داخلی به آنها داده نشده است. بدون لینک داخلی، موتورهای جستجو نمیتوانند آنها را پیدا و فهرست کنند. هرچند امروز وب‌سایت‌ها دارای نقشه سایت هستند که URL صفحات سایت شما را فهرست می‌کند، ولی باز هم  ممکن است موتورهای جستجو مدت زیادی طول بکشد تا در نهایت به این صفحات برسند.

لینک های خارجی لینک‌ هایی هستند که به دامنه‌ های دیگری ارجاع داده می‌شوند. به عبارت دیگر اگر وبسایت دیگری، لینک سایت شما را در صفحات خود قرار دهد، آن لینک، یک لینک خارجی برای آن سایت به حساب می‌آید. هنگامی که گوگل وارد یک سفارش بک لینک سایت می‌شود، مطالب آن را با دقت بررسی می‌کند. سلام دوست عزیز
محتوای ارائه شده در سایت آکادمی معمولا به صورت سریالی و سبز است و تلاش میکنیم که با مراجعه به هر دسته بندی بتوانید از بالا به پایین مسیر یادگیری را دنبال کنید.

اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. یکی از نکته های مهمی که بایستی در چک لیست لینک سازی داخلی آن را به کار ببریم، مقید نبودن به زمان در ساخت بک لینک است.

یکی از اشتباهات رایج این است که روی کلماتی مانند «اینجا»، «این مطلب» و غیره لینک بگذارید. در این صورت، خزنده‌های گوگل، چندان متوجه ارتباط مطلب شما با محتوایی که برای آن لینک ایجاد کرده‌اید، نمی‌شوند. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد. رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی در وب‌سایت‌های مختلف با هدف افزایش دسترسی و معرفی محصول یا خدمات شما به مخاطبان است.

فرض کنید صفحه A بک‌لینک‌های معتبری از سایت‌های خارجی دریافت کرده است. اگر این صفحه به صفحه C لینک بدهید، اعتبار این صفحه را به C منتقل کرده اید. یکی از روش هایی که گوگل متوجه می شود که شما لینک سازی مصنوعی انجام داده اید، ساختن لینک در وب سایت هایی است که ارتباطی به موضوعتان ندارد.

  • لینک سازی مسیر رفت و امد گوگل و کاربران برای سایت شما و اینکه یکی از مهم ترین فاکتور های سئو و  بهینه سازی سایت شما میباشد .
  • ساخت لینک داخلی یکی از روش‌ های معروف و مهمی است که می‌تواند تحول بزرگی در رتبه وب سایت‌ها ایجاد کند.
  • چرا که گوگل زمانی که احساس کند وب سایتی قابل اعتماد بوده و به خوبی پاسخگو نیازهای کاربران است، به آن اعتماد کرده و در رتبه بندی خود جایگاه بهتری را برای آن قائل خواهد شد.
  • ابزارهای گوناگونی جهت شناسایی و بررسی لینک های خارجی سایت وجود دارد ولی معروف ترین آن‌ها ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است.

اگر می‌خواهید تمام تکنیک‌های حرفه‌ای سئوی داخلی را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دوره سئو داخلی آکادمی نوین بزنید. گاهی متوجه می‌شویم که لینک گرفتن از سایت X ساده است و از آن لینک می‌گیریم. مشکل هنگامی شروع می‌شود که به دلیل سادگی هماهنگی، دوباره و دوباره و دوباره این کار را می‌کنیم! اما آیا لینک‌های دوم و سوم و چهارم، به اندازه‌ی لینک اول تاثیرگذار خواهند بود؟ مشاهدات نشان می‌دهند که اینطور نیست. همیشه در آخر مقالات و پست ها بخش نظرات یا فروم ها وجود دارند، UGC لینک هایی هستند که توسط کاربران در این بخش قرار داده می شوند.

برای اینکه به صورت دقیق‌تر با مفهوم چیستی لینک سازی خارجی آشنا شوید، بهتر است در ابتدا به سراغ انواع روش‌های لینک بیلدینگ خارجی برویم. اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت لینک سازی خارجی یا همان External Link Building برای شما عجیب و غریب بوده و علاقه‌مند باشید تا به صورت دقیق‌تر با مفهوم آن آشنا شوید. دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است. در حقیقت معیاری برای بررسی اعتبار دامنه یک وب سایت به حساب می آید. این عدد هرچقدر به ١٠٠ نزدیک باشد، بیانگر اعتبار و قدرت بالاتر سایت نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد بود.

Page authority نیز مانند الگوریتم‌های گوگل بسیار جامع است و تحت تاثیر قرار دادن آن کاری دشوار است. این امتیاز تحت تاثیر معیارهای مختلفی مشخص می‌شود که هر یک تاثیر خاص خود را بر آن می‌گذارند. در واقع این چند فاکتوره بودن سایت Moz از چند عاملی بودن الگوریتم‌های گوگل هنگام رتبه بندی سایت‌ها الگو گرفته است تا بتواند پیش‌بینی درستی را انجام دهد.

برای مثال اگر کل بیست لینک خود را روی یک سایت بگذارید کار کاملا اشتباهی است و فکر نکنید به خاطر تعداد لینک هایتان برای سایت خود محبوبیت ایجاد کرده اید. این بک لینک ها و لینک های دریافتی از سایت های دیگر کاملا طبیعی بوده و این مفهوم را به گوگل می‌رساند که مقاله شما بسیار با کیفیت است و سایت شما بسیار معتبر است. سلام دوست عزیز
این بخش به صورت اختصاصی و برای سایت آکادمی وبسیما پیاده سازی شده است. افزونه هایی برای ایجاد این مدل لینک ها وجود دارد ولی نمونه ای که دقیقا به این شکل عمل کند مشاهده نکرده ایم.

بررسی نسبت بازدیدها به تعداد صفحاتمعیار دیگری که در انتخاب سایت مناسب برای لینک سازی خارجی می‌توانید در نظر بگیرید، تعداد بازدیدهای ارگانیک آن در گوگل است. می‌توانید با استفاده از ابزارها، تخمینی از میزان ترافیک هر سایت در بازه‌های زمانی مختلف به‌دست آورید و از سایت‌هایی که بازدید بهتری دارند لینک دریافت کنید. توجه به اعتبار سایت خارجییکی از مهم‌ترین قواعد لینک سازی خارجی توجه به اعتبار دامنه سایتی ست که از آن لینک دریافت می‌کنید. هنگامی‌که سایتی را برای دریافت لینک انتخاب می‌کنید، به اعتبار آن توجه ویژه داشته باشید.

اگر یک محتوا ارزشمند باشد و طبق اصول تولید شده باشد، به راحتی ایندکس می شود و مورد توجه گوگل قرار می گیرد زیرا گوگل درمی یابد که محتوا به نیاز کاربر پاسخ کامل و خوبی داده است. در کنار این امر نباید از اهمیت لینک های خارجی غافل شد زیرا به حفظ جایگاه در موقعیت اول گوگل کمک می کند. سایت MOZ در یکی از مقالات خود به افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) توسط لینک های خارجی پرداخته است.

شاید بپرسید چرا چنین کاری اهمیت دارد؟ یکی از اولویت‌های گوگل این است که مطالبی ارزشمند در اختیار کاربران خود قرار دهید. زمانی که سایت شما دارای لینک خارجی از نوع outbound باشد، نشان‌دهنده‌ی این است که شما حاضرید به محتوای خود مطالب ارزشمند اضافه کنید. درصورتی‌که ‌سایتی به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک بدهد، آن لینک خارجی محسوب می‌شود.

راهکار دیگر برای افزایش نرخ کلیک کاربر روی لینک ایجادی تان، استفاده کمتر از روش های قدیمی است. به عنوان مثال از نوشتن کلماتی مانند ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید، روی اینجا بزنید و… خودداری کنید زیرا زمان چنین ترفندهایی منقضی شده و تعادل متن های لنگر را بر هم می زند. البته استفاده از این کلمات و عبارات برای پیوندهای خارجی مفید است اما به غیر از تأثیر منفی، تأثیر دیگری در لینک داخلی ندارد. لینک‌های خارجی برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اعتبار سایت شما را چند برابر می‌کنند. بک لینک گرفتن از سایت‌های معتبر، رتبه سایت شما را چند پله جابجا میکند. برای بررسی لینک سازی رقبا، ابزار هایی وجود دارد مثل Ahrefs، Majestic SEO، SiteReviewTools و MOZ که با استفاده از آنها می توان لینک های ورودی به سایت را مشاهده کرد.

زمانی که لینک سازی خارجی انجام می‌شود، در واقع به گوگل نشان می‌دهیم که سایت‌های دیگر ما را تایید می‌کنند و به همین دلیل به سایت ما لینک داده‌اند. این مقدار به موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. گوگل به هر حال متوجه فروم بودن صفحه می‌شود و این ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند. انکر تکست در لینک outbound اهمیت زیادی دارد، زیرا به کاربران کمک می‌کند که بدانند لینکی که با آن هدایت می‌شوند راجع به چه چیزیست.

زمانی‌که کاربر به یکی از این زیردسته‌ها وارد می‌شود در سایدبار یا محتوای صفحه به دسته مادر و دسته‌بندی‌های مرتبط با آن دسترسی خواهد داشت. پس می توان گفت مهم ترین دلیلی که باید از لینک های داخلی استفاده کنیم، این است که صفحات سایت خودمان را به طرز اصولی به ربات های گوگل بشناسانیم و در دسترس کاربران قرار دهیم. مطمئن باشید اگر برای لینک سازی داخلی خودتان از یک استراتژی مناسب استفاده کنید، باعث بهبود و تقویت سئوی سایت خودتان می شوید. با توجه به این مثال در ادامه مقاله به مفهوم و آشنایی لینک سازی برای سایت می پردازیم.

اگه این مقاله رو دوست داشتین میتونین با دوستان خودتون به اشتراک بذارینش. اگه هم نیاز به کمک داشتین، میتونین با ما در تماس باشین یا در قسمت زیر پیام بذارین. در صورتی که مایلید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید یا کسب و کار نوپای شما دارای نام دامنه جذاب و ماندگاری نیست از خدمات مشاوره تضمینی ما استفاده کنید. حتی ممکن است مجبور شوید چند روز را به تحقیق و بررسی گزارشات بگذرانید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید. سعی کنید از عبارات و کلماتی به عنوان انکرتکست استفاده کنید که صفحه مقصد را توصیف می‌کنند.

آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است. سلام دوست عزیز
برای پاسخ این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله چند لینک داخلی در محتوا داشته باشیم را مطالعه کنید. صفحات محصولم فقط متن و بدون لینک داخلی هست اما انتهای صفحه‌، محصولاتِ مشابه رو همیشه چندتایی رو نشون میده، آیا اون محصولات خودشون لینک داخلی محسوب میشن؟
ممنون میشم راهنمایی کنید. اگر در سایت شما لینک شکسته داخلی وجود داشته باشد و کاربر روی آن کلیک کند، صفحه‌ای با خطای 404 مشاهده خواهد کرد. در صفحه مقالات یا محصولات تنها به دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که با موضوع آن مرتبط هستند لینک‌سازی انجام می‌شود و مقالات مرتبط همه‌گی مطالبی هستند که در همان موضوع منتشر شده‌اند.

اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند. بیشتر پیوندها و لینک های خارجی به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری را بتوانند دریافت کنند. برخی از متخصصان سئو این باور را دارند که لینک دادن به دیگر وب سایت هایی که معتبر هستند، می تواند یک سایت را برای گوگل معتبر و معتمد جلوه کند. علاوه بر لینک خارجی چیست، اهمیت آنها را هم بیان کرده اما الان به درستی می دانید چرا باید از این لینک ها در سایت خود استفاده کنید.

صفحاتی که به اونها لینک میدین ممکنه برای کسب و کارهای کوچیک یا وبسایت شرکت‌های بزرگ باشن. مثلاً اگر سایت شما درباره حیوانات خانگیه، میتونین به وبلاگ‌های دیگه‌ای با همین موضوع لینک بدین. ایجاد پیوندهای خارجی هم برای شما و هم برای سایر وبسایت هایی که به اونها لینک میدین شهرت بیشتری ایجاد میکنه. این لینک نوفالو است که عدم اهمیت لینک خارجی را به گوگل اظهار کرده و با این کار بی اعتبار بودن لینک را مشخص می کند. اگر بخواهیم به زبان ساده در ارتباط با لینک نوفالو حرف بزنیم جای استفاده از لینک نوفالو زمانی است که می خواهید از انتقال رتبه صفحات دیگر جلوگیری کنید. همانطور که در ارتباط با لینک خارجی چیست موضوعات مهمی را بیان کردیم و توضیح دادیم، باید در ارتباط با لینک نوفالو هم این را بیان کنیم که در زمان استفاده از آن باید احتیاط کافی را داشته باشید.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما