استامینوفن طبیعی در میان گیاهان دارویی


آفتاب نیوز :

این گیاه دارویی با وجود داشتن خواص منحصر به فرد در درمان بیماری ها، باید با احتیاط مصرف شود.

برخی معتقدند که تعیین اولین بار کشت نعناع غیرممکن بود، زیرا این گیاه در طبیعت وحشی رشد می کند. تاریخچه نعناع پر از افسانه های باستانی است. در آتن باستان مرسوم بود که هر قسمت از بدن را با عطر گیاه خاصی می‌مالیدند، نعناع معمولاً به عنوان رایحه روی دست‌ها استفاده می‌شد.

در قرن چهاردهم، اولین نسخه‌های خمیردندان پیدا شد که از نعناع برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کرد. ملایم ترین نوع این گیاه نوع اصیل ایران است که در شمال و مرکز کشور می روید و به صورت سبزی به فروش می رسد. قسمت مورد استفاده نعناع برگ و شاخه گل آن است که از آن آب نعناع و عصاره نعناع استخراج می شود.

از نظر طب سنتی ایران این گیاه طبع گرم و خشک دارد. نعناع ماهیچه های معده و جریان صفرا را شل می کند. که برای هضم چربی بدن لازم است. در نتیجه غذا به سرعت از معده عبور می کند و به درمان بسیاری از بیماری های گوارشی کمک می کند.

پونو کرم های روده و معده را از بین می برد. در صورت کج خلقی، اسپاسم یا دل درد از نعناع فلفلی با طالبی از برگ نعناع برای رفع سکسکه استفاده می شود. همچنین خوردن نعنا همراه با غذا برای رفع بوی بد دهان موثر است.

مطالعات نشان داده است که توانایی روغن نعناع در شل کردن عضلات و تسکین سردرد شگفت‌آور است. اسپری روغن نعناع که از مخلوطی از روغن نعناع و الکل خالص تهیه می شود، اثری مشابه مصرف دو قرص پاراستامول روی پیشانی دارد. همچنین دم کرده این گیاه دارویی برای مبتلایان به میگرن مفید است.

نعناع یک محرک طبیعی برای مغز است و عملکرد آن را بهبود می بخشد. اگر احساس اضطراب، افسردگی یا خستگی می کنید، نعناع فلفلی و اسانس آن برای مقابله با این مسائل عالی است. همچنین، ریختن چند قطره اسانس نعناع فلفلی یا روغن نعناع روی بالش به شما کمک می کند تا در شب آرامش داشته باشید.

اگر از روماتیسم، آرتریت یا سیاتیک رنج می برید، از روغن نعناع استفاده کنید. این روغن دارای خواص ضد ویروسی است که می تواند با ویروس های عامل آنفولانزا، اوریون، عفونت های مخمری، سینوزیت، گلودرد، التهاب ناشی از سرماخوردگی و عفونت های تناسلی ناشی از تبخال مبارزه کرده و از بین ببرد.

نعناع کبد را پاکسازی می کند، صفرا را حل می کند و کلسترول خون را کاهش می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده، این گیاه در درمان ناتوانی جنسی مردانه و زنانه و مشکلات ناباروری زنان مؤثر است. علاوه بر این از نعناع در محصولات غذایی مانند بستنی، شکلات، نوشیدنی های الکلی، لوازم آرایشی، داروها، اسپری ها و خوشبو کننده های دهان استفاده می شود.

علاوه بر این، به عنوان یک گیاه طعم دهنده و تزئینی در تهیه غذا در آشپزی در سراسر جهان استفاده می شود. نوشیدنی ها و غذاهای حاوی نعناع در تابستان اثر خنک کنندگی بر بدن دارند.

نکاتی که باید هنگام استفاده از نعناع در نظر بگیرید

اسانس نعناع را نباید به مقدار زیاد به نوزادان و نوزادان داد، زیرا بر تنفس و ریتم قلب تأثیر می گذارد و می تواند خطرناک باشد. چای نعناع به طور کلی بی خطر است، اما مادران باردار و شیرده باید کمتر از این نوع چای بنوشند.

روغن این گیاه برای کودکان و نوزادان نباید مصرف شود. اگر به مقدار زیاد مصرف شود، اسانس نعناع می تواند فشار خون را افزایش داده، باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود و حرکات روده را سرکوب کند. نعناع با تمام فوایدی که دارد، اگر بیش از حد مصرف شود، دستگاه گوارش را تحریک می کند. بنابراین اگر روزی دو تا سه فنجان نوشیدنی نعناع می نوشید، بهتر است بعد از دو هفته چند روز مصرف آن را قطع کرده و دوباره شروع کنید.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما