edarabbanner

افزایش نفت به 100 دلار خواهد رسید


آفتاب نیوز :

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر که روز جمعه به پایان می رسد، پنج سنت افزایش یافت و به 95 دلار و 43 سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در دسامبر با 13 سنت افزایش به 93 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 16 سنت افزایش به 91 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات دیروز حدود یک درصد کاهش یافتند زیرا معامله گران از افزایش قیمت استفاده کردند.

بهبود داده‌های اقتصاد کلان در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، از قیمت‌ها در بحبوحه تقاضای شدید برای سوخت در این کشور حمایت کرد که تعطیلات هفته طلایی را از جمعه آغاز کرد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند افزایش سفرهای بین المللی در تعطیلات “هفته طلایی” تقاضای چین برای نفت را افزایش داد.

همچنین انتظار می رود سفرهای داخلی تقاضای سوخت را افزایش دهد. داده های برنامه پروازی «سفر روزانه» نشان داد که میانگین تعداد پروازهای رزرو شده روزانه یک پنجم بیشتر از «هفته طلایی» در سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع کرونا بوده است.

در همین حال، آمارهای منتشر شده اخیر نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم سال جاری روند رشد قوی را حفظ کرده است و به نظر می رسد فعالیت های اقتصادی در این سه ماهه شتاب گرفته است که نشان می دهد تقاضا برای سوخت همچنان قوی است.

عرضه تنگاتنگ نفت در ایالات متحده بیشتر از قیمت ها حمایت کرد. ذخایر نفت خام در کاشینک، اوکلاهاما، مرکز تحویل وست تگزاس اینترمدیت، به پایین ترین سطح خود از ژوئیه 2022 سقوط کرد.

معامله گران منتظر نشست هفته آینده تولیدکنندگان اوپک پلاس و تصمیم عربستان سعودی برای ادامه کاهش بیشتر پس از رشد نزدیک به 30 درصدی قیمت ها در سه ماهه سوم سال جاری هستند.

نشست کمیته وزیران اوپک پلاس قرار است در 4 اکتبر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشتند: نشست هفته آینده اوپک به روز رسانی مهمی برای بازار خواهد بود زیرا احتمال کاهش داوطلبانه عرضه توسط آرامکو افزایش یافته است.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما