لریجانی نتانیاهو فقیر و بدون حمایت است


آفتاب نیوز :

لریجانی گفت: غربی ها و آمریکایی ها رنج های زیادی را متحمل شدند و چهره ای خشن و غیرقابل اعتماد برای دنیا ایجاد کردند و کشورهای دیگر نمی توانند در سیاست و امنیت به آنها تکیه کنند.

علی لریجانی از اعضای شورای اجرایی نظام در برنامه «ایفاق فلسطین» شبکه ایفاق با اشاره به طرح صلح ابراهیم و در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی عقب نشینی می کند، گفت: به این دلیل است که می گویند ما به غزه می رویم.” این نخست وزیر بیچاره رژیم صهیونیستی دچار پدیده جدیدی از بی تفاوتی شده است و می پرسند شما چه نخست وزیری هستید که از این موضوع مطلع نبودید؟

وی ادامه داد: بنابراین نتانیاهو با بحران جدیدی مواجه است و برای حل این بحران دستاورد جدیدی می خواهد. به همین دلیل فشار زیادی بر مردم فلسطین وارد کرد. واکنش او باعث بحران بین المللی غیرقانونی شد. به نظر من او در این موضوع سردرگم است و فکر می کند می تواند در این زمینه به چیزی برسد.

وی افزود: مشکل اینجاست که فکر می کند بدون دستیابی به چیزی می تواند از بحران داخلی عبور کند و باید با تمام دندان به چیزی برسد. تا الان به نظر من نه تنها محقق نشده بلکه یک غیر قانونی جدی بین المللی برای خودش ایجاد کرده است. او البته صدمات زیادی به مردم فلسطین وارد کرد اما به هدف خود نرسید. فکر می‌کنم این بحران قابل حل نیست و فکر می‌کنم وارد دوره جدیدی می‌شویم.

لریجانی با اشاره به این دوران گفت: هنرمندان این دوره وضعیت خود را در این داستان تعریف می کنند. غربی‌ها و آمریکایی‌ها رنج‌های زیادی را متحمل شدند و چهره‌ای خشن و غیرقابل اعتماد برای جهان ایجاد کردند و کشورهای دیگر از نظر سیاسی و امنیتی نمی‌توانند به آنها تکیه کنند. کشورهای عربی در فراز و نشیب ها به مردم فلسطین کمک کرده اند و نتوانسته اند خود را به خوبی نشان دهند. اینکه در کاروان غرب اشتباه نکردند، باز هم درجاتی از خوبی در آن هست.

وی ادامه داد: کشورهای عربی بیش از این انتظار داشتند اما اکنون تا جایی که می توانند به مردم فلسطین کمک کنند نباید آنها را مقصر دانست. از کشورهای شرقی مانند چین و روسیه، به ویژه چین که صحنه اقتصادی منطقه را به نفع خود تغییر می دهد، انتظار بیشتری می رفت.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما